05 januari 2015

Flyttar in, flyttar ut, flyttar kring

Jag håller som bäst på att bli av med en soffa som jag inte längre stod ut med att ha inomhus. (Tänk kattkiss och tänk sedan på något annat, som frihet och frisk luft).
Nu håller jag på att möblera om i köket, igen. Vi har tagit det radikala beslutet att ställa matbordet under matbordslampan eftersom det trots allt är där det trivs bäst. Och den kvarvarande soffan står mot en vägg och har inte bestämt sig om den vill se inbjudande eller övergiven ut, lite som en panelhöna på en inflyttningsfest.
Och så låtsas jag att jag tänker på städning som metafor för att ordna upp sitt liv och reda upp saker och ting och göra tillvaron lite lättare och bättre. Fast egentligen tänker jag på att den här rasten har varit tillräckligt lång och att det är dags att ännu en gång röja av och torka rent på köksbänkarna.
Bild kommer senare, när det blänker.

Inga kommentarer: