22 april 2014

Värme

Kom hem igår kväll efter tio dagars påsklov och beredde mig på ett bistert KLÅNK i maskineriet. Som ett järnspett i ekrarna. Men det var helt ok att jobba idag, vi till och med solade ute på lunchen och gick till eftermiddagsmötet istället för att åka bil (och missade därför kafferasten, men vann sol, rörelseglädje och pollenpuder.)
Nu kom just ett lockrop från en vän som vill gå med mig längs älven ikväll. Och en gammal kompis hörde av sig och chattade om träning, han hade noterat att det varit ont om styrketräningsbilder på Instagram ett tag.
Och så råkade jag träffa en viktig tonåring på stan, som gav mig en fin kram och en pratstund innan han gled vidare på sin skateboard.
Och utöver detta så slafsade jag till en slarvkram i en dörröppning i förbifarten, runt någon som förtjänar bättre, mest liknade det något domare blåser straff för. Holding kanske.
Och så skrev jag några retsamma sms och stekte tacos. Och handledde praktikanter och hade möten och mailade och var maka och mor.
Det var väl det som hände mellanmänskligt den här första vårdagen i stan. 

Inga kommentarer: